שר החוץ במרוקו: "ההסכמים יביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות"

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ במרוקו: "ההסכמים יביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות"

    שר החוץ יאיר לפיד המבקר במרוקו לרגל פתיחת נציגות ישראל במדינה, במסגרת הסכמי השלום עליהם חתם ראה"מ לשעבר נתניהו עם המלך, לפיד הודה למלך על פריצת הדרך לשלום במזרח התיכון

    ביקור שר החוץ לפיד במוזוליאום במרוקו צילום: שלומי אמסלם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד הנמצא בביקור היסטורי היום (רביעי) במרוקו לרגל פתיחת נציגות ישראל במדינה, במסגרת הסכם השלום שחתם ראה"מ לשעבר נתניהו עם מלך מרוקו.

    לפיד אמר בהצהרה משותפת עם שר החוץ המרוקאי, נאסר בוריטה, במשרד החוץ ברבאט: "משהו קורה במזרח התיכון. אנשים ומנהיגים מסתכלים על לוב ועל סוריה ועל לבנון ואומרים לעצמם, "זה לא מה שאנחנו רוצים בשביל ילדינו. זה לא מה שאנחנו רוצים בשביל עצמנו".

    לפיד הוסיף כי "המלחמה היחידה ששווה להקדיש לה את חיינו היא לא נגד השכן שלנו, או נגד מי שמתפלל אחרת מאתנו. המלחמה היחידה שיש לה משמעות היא המלחמה נגד העוני, המלחמה נגד הבורות, המלחמה נגד מגיפות ובצורת".

    לפיד שיבח את מלך מרוקו ואמר, "השלום והחברות העתיקה הזו, מוחזרת בידי אנשים שיודעים לחשוב מחדש על סכסוכים ישנים. בראש ובראשונה, בידי הוד רוממותו המלך מוחמד השישי, בידי החזון והאומץ שלו. אנחנו אסירי תודה לו".

    בסיום דבריו אמר, "ההסכמים שעליהם נחתום יביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות שהילדים שלנו והילדים שלהם אחריהם יהנו מהם שנים רבות אחרי שלא נהיה כאן. אנחנו לא פוליטיקאים טובים היום, אדוני השר, אנחנו הורים טובים".

     



    0 תגובות